Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

zondag 16 januari 2011

Zondag 16 januari 2011, einde week 2 bij Open

Goed nieuws vandaag. Weer een beeld af, en één beeld gemaakt! En nog veel gezelligheid want vandaag is Annette, mijn compagnon in alle beeldhouwactiviteiten, de hele dag in het atelier geweest. Allebei lekker aan het werk geweest!
Het groene Chinees speksteen beeld heb ik vandaag behandeld met impregneerolie en steen was en is uiteindelijk echt geweldig geworden. Sommige delen lijken wel parlemoer en op de achterzijde, zie je onder het groen bellen van kristalstukjes doorschemeren die hoger in de steen steeds meer naar voren komen, het lijkt wel luchtbellen in een golf!
Ben uiteindelijk toch erg tevreden ondanks dat de steen dus niet helemaal boterzacht is geworden.
Dan natuurlijk nog verder gegaan aan de Spaanse wit albast waarmee ik van de week was begonnen. Eerst vanmorgen de stukken steen goed schoongemaakt en daarna toen alles mooi was opgedroogd, alles met secondelijm aan elkaar geplakt. Annette had er niet zo veel vertrouwen in, het was dan ook wel een heel groot stuk.... Maar uiteindelijk is het dan toch, ook wel met ons beider verbazing aan elkaar blijven plakken.

En er zelfs later op de middag nog best flink in staan hakken. Nu gebied de eerlijkheid om er wel bij te vertellen dat ik niet ben gaan hakken met een ijzeren vuist maar met de houten klopperkop...


Al met al, een waanzinnig leuke dag gewerkt in het atelier en dan ook nog heerlijk weer als cadeau. Morgen weer met frisse blik verder aan de witte albast. Heb nog een hoop steen liggen dus voorlopig zal ik me niet vervelen. En natuurlijk heeft de nieuwe steen een mooi plekje gekregen in de etalage. Nu nog voor twee beelden een naam verzinnen, wie een suggestie heeft staat helemaal vrij om mij het te laten weten!
Tot morgen.


Geen opmerkingen: