Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

donderdag 6 januari 2011

Donderdag 6 januari 2011 Open Aalmarkt 17

Vandaag een lange dag op de Aalmarkt. Vanmorgen flink kunnen werken, tussen de middag even naar huis en toen na dat school uit was gelijk met de bus en de stromende regen terug naar de Aalmarkt. Eerst verder gegaan met het chinees speksteen van dinsdag. Uit eindelijk kon ik dat ´s middags gelijk voor de eerste keer schuren, dat had ik niet verwacht. Blijkbaar doet de afzondering op de Aalmarkt mij bijzonder goed. En natuurlijk de creatieve sfeer van het hele Open project.
de voorkant

de achterkant

Wit  Spaans albast

Helaas vandaag helemaal geen bezoekers gehad, het regende dan ook pijpenstellen. Wel  veel kijkers door de etalage.
Later vanavond begonnen aan een witte Spaans Albast. Een steen die ik al lang heb staan maar steeds geen zin in had. Het leek me nu wel een goed moment om maar eens actie te nemen. Weet niet of mijn idee uitvoerbaar is omdat er veel zand in de steen aanwezig is en een flink stuk waar een korrelige korst aanwezig is.
We zien wel, het is heerlijk om even flink te keer te gaan bij de Chinees Speksteen (roze van boven) moet je toch vooral erg rustig te werk gaan, het is zo kwetsbaar. Daarom ben ik extra blij met het resultaat, op sommige plaatsen is de steen echt flinterdun geworden. Zodat je er bijna doorheen kan kijken!
Morgenochtend weer verder. Eerst dan even schuren aan de roze speksteen en hopelijk nog tijd om te werken aan de albast.
Nu eerst maar eens al het steengruis uit mijn haar wassen, en morgen weer vroeg aan de slag.
Tot morgen.

Geen opmerkingen: