Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

zaterdag 15 januari 2011

Zaterdag 15 januari 2011 bij Open op de Aalmarkt

Wat een heerlijke dag vandaag. Het werken ging gelukkig weer een stuk prettiger, en er is enorm veel werk verzet. Vandaag eigenlijk alleen aan de Spaans albast gewerkt. De grote zuil had ik al lang liggen maar door de enorme hoeveelheid zand in de steen kwam het er niet van om er eens mee aan het werk te gaan. Ook was ik bang dat er daardoor grote stukken zouden afspringen. Natuurlijk is dat vandaag ook gebeurd maar gelukkig bleef het stuk er mooi opliggen en ga ik morgen de 'wond' goed schoonmaken en hoop ik het te kunnen lijmen. De steen krijgt al mooi vorm en het ziet er naar uit dat het ook nog gaat lukken wat ik mijn hoofd heb!
Op de foto hierboven zie je het stuk wat eruit is gevallen/losgelaten. Het is wel een groot stuk maar volgens mij ook redelijk te reparen. De andere kant is de bedoeling dat een stuk van de korst zichtbaar blijft. Of dit helemaal gaat lukken weet ik niet. We zien wel.



Het is vandaag in het atelier ook flink druk geweest met bezoekers. Toch bijna 20 personen kwamen binnen om eens goed rond te kijken, sommige voor advies, omdat ze zelf ook als hobby beeldhouwen, andere wilde graag een cursus volgen en  kwamen gericht voor informatie. Andere wilde vooral het proces aanschouwen. Veel kinderen staan in de deur opening te kijken hoe alle stukjes steen rond vliegen en vinden het schitterend. Soms willen ze zelf ook wel een tikje geven! Altijd leuk als mensen enthousiast zijn. Soms begrijpen bezoekers niet hoe zo´n ruwe steen zo zacht kan worden en zijn gefasineerd door dat gegeven. Leuk aan de lokatie is dan ook dat mensen op de heenweg naar de stad langslopen en op de terugweg met tassen en al toch nog even het atelier bezoeken. Veel mensen hebben nog nooit iemand zien beeldhouwen. Het is zo fijn om bezoekers de tijd en aandacht te geven, en natuurlijk alle vragen te beantwoorden.

Ook leuk is te zien dat mensen niet bang zijn binnen te stappen en rustig alles eens bekijken.  De muren vol met foto´s van projecten, en de artikelen zijn veelvuldig met aandacht beloond! Even zo leuk is het te horen dat mensen mijn website en/of mijn blog volgen!
Bedankt daarvoor. Morgen weer een heerlijke dag in het atelier. Het mag als het goed is heerlijk weer worden, dus hopen dat de opkomst weer zo overweldigend is.

Geen opmerkingen: