Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

donderdag 13 januari 2011

Donderdag 13 januari bij Open

Vandaag een hoop gedaan. Vanmorgen gewerkt aan de chinees groene speksteen. Uiteindelijk is het best aardig geworden. Alleen heel erg veel kristallen. Je krijgt het zelft met diamantvijlen er bijna niet uit. Erg frusterend.

In de foto zie je allemaal witte spikkels en strepen, het grootste gedeelte hier van zijn kristallen. Vanavond heb ik nog een grote hobbel in het midden van de uitsparing verwijderd. Het lijken we algen in de zee, wat dan wel weer mooi bij mijn thema past.


Vanavond ook gewerkt aan een oudje. Hij staat al een tijd in de kast. Het is een dikke schijf van Spaans wit albast. Ik moest er maar weer eens mee verder. Door de strakke vorm is het erg lastig. Tijdens het werken aan de steen kwam ik er vandaag ook achter dat er een rekenfout in zit.... Balen, het is echt een mooie steen. Het is blijkbaar niet echt mijn week met beeldhouwen.
  En morgen kan ik ook al niet naar het atelier. Eerst de hele dag workshop van Social Sofa op basisschool de Morskring. Er wordt daar een bank geplaatst op het grote plein. Coördinerend kunstenaar van het geheel is, Barbara van Druten. Er zijn in de werkplaats van Social Sofa een collage van kindertekeningen overgezet op de bank, dit is gedaan door de directrice van de Morskring; Anneke van den Boogaart en Barbara van Druten. De bank is vorige week geleverd bij de school aan de Damlaan. Komende weken gaan wij, een groep ouders en kunstenaars, de kinderen van de Morskring begeleiden met het plakken van de mozaïekstenen op de bank.
  Later die avond is er weer cursus beeldhouwen bij Atelier de Mors. Altijd een leuke avond, omringt door enthousiaste wijkbewoners. Altijd leuk te horen dat de wijkbewoners met zoveel plezier terugkomen naar de cursus.

Gister heb ik met overweldigende hoeveelheid stemmen, de krul van de golf, gemaild naar IDTV,met mijn motivatie.
Mijn grootste inspiratie haal ik uit de zeereep en het duingebied van Wassenaar, veel beelden hebben dan ook deze reflectie. Al dan niet in figuratieve of abstract uiterlijk. Het beeld van mijn inzending heet: Krul. Het verbeeld de omslag van een golf vlak voor het de kust bereikt. Het doet mij altijd denken aan een krul als je op school goed werk had verricht. Zo´n golfslag op de kust verdient in die zin ook een krul. Het beeld is gemaakt van Spaans wit albast en heeft aan de onderzijde een duidelijk donkerder kleur. Ook zijn er wat aders van zand in te vinden, wat het thema onderstreept.  De maten van het beeld zijn:Hoogte: 27 cm, Breedte: 30 cm en Diepte 16 cm. Het beeld is gemaakt in 2010.
Heb vandaag een paar telefoontjes gemist van een privé nummer, dus was gelijk in de stress... Hopelijk weet ik morgen meer. Dan vermeld ik het gelijk op de blog natuurlijk. Bedankt voor alle leuke reacties! Nu nog even blijven duimen...

Geen opmerkingen: