Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

zondag 9 januari 2011

Zaterdag en zondag 8 en 9 januari

Gisterochtend, vroeg begonnen en  heerlijk gewerkt aan de Chinees speksteen, waar ik nog steeds geen juiste naam voor kan vinden. Hij staat nu schitterend in de impregneerolie en de steenwas. Veel bezoekers gehad zaterdag morgen. Dat had ik toch niet verwacht. Gelukkig zijn de mensen enthousiast over het gemaakte werk en komen ze graag binnen en nemen dan ook de tijd om alles rustig te bekijken en vragen te stellen. Omdat ik in het atelier ook echt aan het werk ben, vinden de bezoekers het erg leuk om te kijken naar de techniek van het hakken.

Daarna toch nog een nieuwe steen uit de bak gepakt. `s middags een wandeling met de collega´s van de kleine podia en de cultuurmakelaar, Erica Haffmans. Moest me toch een beetje schoon houden, vandaar dat ik niet ben verder gegaan aan de witte albast.
Vandaag veel foto´s in het blog. De voor en achterkant van de speksteen, het eindresultaat en het begin van de Chinees speksteen groen.




De laatste foto is vandaag. De beide kanten zijn nu los van elkaar en morgenmiddag gaan we daarmee verder. Het is een lastige steen, elke keer breken er stukjes af. Nu is dat ook vaak zo bij de roze en zwarte variant, maar deze steen gaat het me niet makkelijk maken. Misschien dat daardoor nog meer de drang boven komt om het te bedwingen

.
Gistermiddag na een heerlijke lunch en de presentatie van oa. Peen en Ui, Kaftam en Natascha Schulte bij Open op nummer 15 (het hoofd onderkomen op de Aalmarkt). Daarna voor een korte presentatie over het Kunstcollectief de Mors en mijn eigen werk naar Aalmarkt nummer 17, leuk om het atelier zo vol met betrokkene makers te hebben.  Snel aan de wandel richting het nieuwe onderkomen van Ins Blau achter het haagweg 4 gebouw. Leuk te zien wat de plannen voor het nieuwe theater worden. Daarna een langere wandeling naar het pand van RAP tegenover de Hooglandse Kerk. Hierna door naar het podium van HOT House in de Burcht. En toen voor de laatste presentaties door naar het café van Scheltema voor onder andere Ps|theater. Na wat te drinken en een dankwoord voor de organisatoren konden we aan de borrel. Het was een heel leuke dag waarin ruim de tijd werd genomen om naar elkaar te luisteren en nieuwe samenwerkingen te prikkelen. Ik denkt dat we dankzij deze dag zeker weer bijzondere combinaties gemaakt gaan worden.

Geen opmerkingen: