Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

dinsdag 11 januari 2011

Dinsdag 11 januari 2011 bij Open | Makers aan de Markt

Vanmiddag gelijk weer verder gegaan met het groene Chinees speksteen beeld. Helaas kan ik het beeld niet meer behakken. Hij breekt te snel en de schilfers vleigen alle kanten op. Dus zit er niets anders op dat verder te gaan met vijlen van het beeld. Het duurt alleen wat langer.


Ik heb het beeld een beetje nat gemaakt zodat duidelijk de gelaagdheid van de steen te zien is. Dat is zeker de charme van het beeld maar ook zeker een lastigheid. Doordat één kant nu smaller is door het afgebroken stuk van gister laat ik nu beide kanten van de krul elkaar passeren. Ze liggen dus naast en boven elkaar in plaats van boven elkaar in verschillende diktes wat de eerste opzet was.  Duidelijk is wel dat het niet slecht was dat zo´n groot stuk van de steen is afgeslagen!

Morgen is geen blog. Maar vanmiddag zal ik nog een bericht posten omdat ik misschien ga mee doen aan een televisieprogramma voor de AVRO voor kunstenaar. Later meer daarover.
Tot donderdag.

Geen opmerkingen: