Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

maandag 17 januari 2011

Maandag 17 januari 2011 bij Open op de Aalmarkt.

Eigenlijk vandaag niets anders gedaan dan twee en een half uur schuren met korrel 60 aan mijn Spaans albasten schijf. Maar er is ook iets bezonder leuks gebeurd. Vanmiddag kreeg ik in het atelier bezoek van een bijzondere man. Deze wist bijzonder veel van kunst en de technieken van het beeldhouwen. Buiten dat het zeker een plezierig gesprek was, vergeleek deze heer mijn werk met een heel beroemd persoon. Wat natuurlijk enorm flaterend is!
Hij vergelijk mijn werk van de Krul en Vrijheid maar ook enkele andere werken, met het latere werk van Georges Vantongerloo, een Belgisch beeldend kunstenaar. (Antwerpen, 24-11-1886/ 5-10-1965) Het beeld wat ik vandaag aan het schuren was vergeleek hij met het vroegere werk van Vantongerloo! Ik heb hier onder een link geplaatst naar deze beeldend kunstenaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Georges_Vantongerloo

   

Het eerste beeld heet: Constructions dans la Sphere en is gemaakt uit wit marmer en is 100x90x60 groot.
Het tweede beeld heet: Interrelation of volumes from the Ellipsoid en is gemaakt in 1926.


Dit is het beeld waar ik dus vandaag lang aan heb geschuurt en waar ik hopelijk morgen mee verder kan! De aders die in de steen zitten zijn transparant en de rest is gewolkt tot compleet spierwit. Het lijkt een simpel model maar alles 'moet' technisch ook kloppen. Er verdwijnt steeds een deel van de schijf onder het volgende deel. Dit moet natuurlijk zwak aflopen, en dat is makkelijker bedacht dan gedaan. Gelukkig hoeft het niet morgen af.
Tot morgen weer, en veel leesplezier met de link naar Vantongerloo!

Geen opmerkingen: