Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

vrijdag 7 januari 2011

Vrijdag 7 januari bij Open op de Aalmarkt

Vandaag gelijk begonnen met schuren en polijsten van de Chinees speksteen die ik gister had afgerond. Het is echt een gaaf beeld geworden, al zeg ik het zelf. Verder ook nog even gewerkt aan de witte albast en bezoek gekregen in het Atelier. Barbara van Druten en Frank Hauwert zijn even langs geweest. Barbara is ook kunstenaar en één van de mede samenstellers van het Kunstcollectief de Mors. Zij maakt mooie sprookjesachtige werelden op doek en Frank is één van mijn meest fanatieke cursisten waar ik beeldhouwles aan geef. (zie foto onder)



(Foto  is genomen de donderdag voor de kerst bij Atelier de Mors tijdens de beeldhouwcursus. Een deel van de groep is bezig met de introductie workshop, andere zijn inmiddels gevorderde. Niet alle cursisten waren aanwezig.) Vanavond geef ik samen met Annette van Dorssen weer les aan een groep van ongeveer acht deelnemers. Annette is mijn beeldhouwcollega en ook kunstenaar. Samen doen we voor het Kunstcollectief alles wat het beeldhouwen te maken heeft, kinderfeestjes, kinderworkshops, demonstraties en workshops en cursus beeldhouwen voor volwassenen.

Morgen ook nog de Kunstvaart van het Cultuurmanifest-groep. We krijgen bij elk van de deelnemende producenten een kleine introductie in het werk. Er leuk lijkt mij, Arnout Kuijshaar  (penningmeester van het Kunstcollectief de Mors) gaat voor het eerst mee naar deze groep.

Morgenmiddag geven Arnout en ik ook een kleine presentatie van ons Kunstcollectief de Mors, dus moet me morgenochtend  even netjes houden in het atelier! Morgenochtend ga ik eerst het Chinees speksteen beeld in de impregneerolie en de steenwas zetten. Maar zondag ben ik er weer, vanaf 12 uur voluit!

Let op: komende zaterdag is het atelier geopend van 10 tot 12:45 uur i.v.m. de kunstvaart, daarentegen is, anders dan eerder vermeldt zondag het atelier wel geopend van 12 tot 17 uur.

Geen opmerkingen: