Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

woensdag 19 januari 2011

Woensdag 19 januari 2011

Al weer de derde dag van de week. Het lijkt wel of het een enorme vogelvlucht neemt. Vanavond vooral bezig geweest met het stuk wit albast, de kolom. Er ook een flink gat in gehakt. Altijd een lekker gevoel als de andere kant bijna bereikt.

Gelukkig zit het gelijmde stuk er nog steeds aan! Krijg ook mee gevoel bij de steen. In het begin was het een beetje zoek. Het brok steen stond niet voor niks al lang aan de zijlijn te wachten om behakt te worden.


Verder ook nog wat schetsen gemaakt voor de stenen die ik nog op voorraad heb. (Geen idee of één van de beelden er ook daadwerkelijk zo uit gaat zien!) Soms heb ik dat toch even nodig om te relativeren, met de steen waar ik mee bezig ben. Gezien ik nu maar aan één steen werk, moet ik af en toe mijn gedachten op iets anders brengen. Ik kan dan ook niet garanderen dat ik niet van de week weer aan een andere steen ga beginnen! Soms lijkt het wel of die tonnen vol steen roepen om allemaal tegelijk bewerkt te worden...

Eigenlijk was het vandaag stadslabavond. Maar kon het toch niet laten om te gaan hakken. Hoewel ik het heerlijk vind op de brainstormavonden, had ik me toch verheugd op het hakken vanmorgen. Helaas is het er vanmorgen niet van gekomen. Het liefst werk ik ´s morgens, dan is mijn hoofd nog leeg en kan ik me het best op het bewerken concentreren.  

Morgenavond een buurtbewoonster die komt beeldhouwen bij Open op de Aalmarkt. Hopelijk kan ik wat van het virus overbrengen, net als bij de cursusisten van de Mors! Mevrouw wil graag werken met speksteen, dus ik heb drie stukken meegenomen naar het atelier, een zwarte Chinees, een bruine en een groene Braziliaans stuk.

Op de terugweg nog even gekeken bij de dames van Katfam, zij repeteren voor hun nieuwe theaterstuk bij Open op nummer 15b. Het stuk heet; 'Big mother of de meisjes van Lombardo' Meer info op katfam.nl Erg leuk, de voorstelling wordt waarschijnlijk in de eerste week van maart gespeeld bij Open, kom zeker kijken! Maar je kan nu door de etalageruit al kijken naar de leuke repetities.

Tot morgen...

Geen opmerkingen: