Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

dinsdag 3 mei 2011

Dinsdag 3 mei, Trafficosaurus Luminoso en gezin!

Ook nog verder gewerkt aan de Chinees roze speksteen waar ik een tijdje geleden aan begonnen was. Vandaag voornamelijk wat kleine veranderingen aan gebracht. En eigenlijk alleen 120 korrel gebruikt. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het resultaat tot nu toe. De steen wordt mooi transparant!
Nu nog nat schuren, in de olie en dan nog in de steenwas met een mooie sokkel er onder!


 Dan het volgende: 
Jullie hebben het vast allemaal al gelezen in het Leidsch Dagblad, maar ook hier wil ik er even de aandacht op vestigen. 
Trafficosurus Luminoso staat vanaf 2de paasdag op de rotonde bij het LUMC bij de glazen parkeergarage! Het kunstwerk is gemaakt door Merijn Tinga. 
Nu willen we natuurlijk dat het kunstwerk mag blijven staan en dat het gezin Trafficosurus Luminoso ook nog licht krijgt!

Er is zelfs door de vader van het mooie gezin een brandbrief geschreven naar Wethouder Jan-Jaap de Haan, waarin het volgende staat te lezen:

Leiden, 28 maart 2011   
AAN: Gemeente Leiden - Wethouder Cultuur, werkgelegenheid en inkomen - Jan-Jaap de Haan (CDA)     
Geachte wethouder Cultuur, beste Jan-Jaap de Haan,  
Als Trafficosaurus heb ik al eerder contact met u gehad via Twitter. U was niet onwelwillend tegenover het verblijf van mijn gezin op de LUMC-rotonde en prees ons zelfs, u twitterde: “Als cultuur de tongen los moet maken, dat doet de trafficosaurus zeker !” En al zeg ik het zelf; ook wat betreft zichtbaarheid en bezoekersaantallen mogen wij niet klagen. Een Leids cultureel fenomeen dat u geen cent gekost heeft.   We zijn passanten. We blijven slechts vier maanden op deze rotonde, en per 1 september vertrekken we naar onze winteropslag. Van voorbijgangers en sympathisanten willen we weten of ze ons zouden willen zien terugkeren op deze rotonde. Een goedkope, publieke en zeer prikkelende manier van cultuurbeleving.   Doordat mijn gezin en ik, uit eigen beweging op de LUMC-rotonde zijn gaan staan - hebben we u, uw ambtenaren en de kunstcommissie een hoop geld en tijd bespaart, nietwaar ? Nu vraag ik u alleen mijn zoontje, vrouw en mijzelf van stroom te voorzien. Zodat onze lantaarnhoofden kunnen oplichten in de nacht.   U bent de persoon die dat moedige besluit kan nemen. U kunt ons wegsturen of dapper zijn, en als man met visie ons de hand reiken. Als een grootse wethouder die cultuur in alle vormen een warm hart toedraagt.       
Hoogachtend,    Trafficosaurus luminoso & gezin
(Tekst is van Facebook pagina Trafficosaurus Luminoso)



(foto´s zijn van blog: leidseglibber.punt.nl! dank hiervoor!)




Nu wil Merijn Tinga graag weten of wij alle het kunstwerk willen laten staan in zijn natuurlijke habitat? Je kunt dit laten weten door te reageren via Twitter http://twitter.com/#!/trafficosaurus of Facebook http://www.facebook.com/trafficosaurus. Natuurlijk mag je mij ook een mailtje sturen, dan stuur ik het wel door! 
Je ziet het gezin in volle glorie op de rotonde vergezeld van een mooi verkeersbord en zebrapad omringt door zijn eigen geestgrond! Dus ga stemmen! En laat de wethouder geen keus meer hebben, het gezin Trafficosaurus Luminoso moet blijven!! ;-)

Geen opmerkingen: