Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

woensdag 9 februari 2011

Woensdag 9 februari

Gister is het licht in het atelier gemaakt!!!!
Dus gisterochtend, middag en ook ´s avonds mijn schade in gehaald. Natuurlijk glad de tijd vergeten en veel te laat naar huis...

Gister ook een planning gemaakt voor de laatste twee en een halve week die mij nog rest bij Open... Ik heb besloten dat ik me deze en volgende week alleen nog richt op het hakken en vijlen. Het schuren van de beelden en het polijsten en oliëen doe ik allemaal in de laatste week, van maandag tot en met vrijdag. Dan ben ik toch meer bezig met de presentatie voor de finissage.

Ik zal ook nog even kopiëeren van wikipedia wat finissage betekend, krijg deze week zoveel mailtjes van mensen die het verwarren met vernissage!
Bij deze:

Een vernissage is de feestelijke opening van een kunsttentoonstelling, doorgaans in aanwezigheid van de kunstenaar(s).
Het woord is afgeleid van het Franse vernis, wat ook het Nederlandse woord is. Het slaat op de voormalige gewoonte van kunstenaars om tijdens de opening van de tentoonstelling de laatste hand aan hun werk te leggen door het aanbrengen van de laatste laag vernis.
De vernissage is, naast de officiële opening van een tentoonstelling, vaak ook een sociale gebeurtenis waar bezoekers naartoe gaan om gezien te worden en om in informele sfeer met de kunstenaar te praten over diens werk. Ook critici en pers kunnen hierbij worden uitgenodigd.
De term finissage is ontstaan om de ceremoniële afsluiting van een tentoonstelling aan te duiden.


Deze witte albast is bijna klaar en moet vandaag even voor het laatst bijgewerkt worden, daarna kan hij tijdelijk in de etalage!


Hier het nieuwe werk van gisteravond. Het is een Indiaanse groene speksteen, hij wordt jade kleurig met wat zwarte spikkels. Het moet straks "Ontdekking" heten. Het betekend voor mij het wonderlijke van het duingebied, altijd verrassend, altijd uitdagend en ware ontdekking jaar in jaar uit. Het beeld bestaat uit een wonderlijke hoeveelheid gaten spellonken. Het zijn voor mij de doorkijkjes in de duinen...



Zo weer lekker aan het werk als beide jongens op school zijn! De ruwe vorm zit nu in de steen, het is nu zaak er een samenhangend geheel van te maken! Vanavond de nieuwe foto´s van de vorderingen.

Tot vanavond.

Geen opmerkingen: