Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

maandag 7 maart 2011

Maandag 7 maart

Het bericht posten is er al een paar dagen niet van gekomen. Ben best ziek geweest. Inmiddels is er wel weer een boel gebeurd. Maandagmiddag een gesprek gehad met de JOR (jongeren ontmoetingsruimte) en twee wijkagenten over een dug-out (legale hangplek) voor jongeren in onze wijk. Het was een ontmoeting die is ontstaan tijdens de Oogst op de markt in september 2010, een initiatief van Wijken voor Kunst om bewoners, bedrijven, maatschappelijke organisaties en kunstenaars samen te brengen.  Ik moet zeggen het was een hoopvol overleg afgelopen maandag en komende vrijdagavond komen we als het goed is met de jongeren bijeen om een brainstorm te hebben.

Donderdagavond weer beeldhouwworkshop gegeven met Annette van Dorssen, was weer erg gezellig! Vrijdagavond een leuk verjaardagspartijtje van Rachel. Het was een schilderfeestje. Het thema waar we mee werkte was bloemen, speciaal voor het komende voorjaar! De elf meiden hebben erg hun best gedaan.


Afgelopen vrijdag was ik net als veel andere Leidenaren uitgenodigd bij wethouder de Haan om te luisteren naar een drietal sprekers. Helaas voelde ik mij overdag nog te ziek om naar Scheltema te komen, en ik had ´s avonds de elf dames wat natuurlijk niet afgezegd kan worden, zeker niet als het voor een feestje is!  Ik vind het erg jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar er komt vast wel een volgende keer.

Zoals beloofd volgen er nu wat foto´s van de werken die gemaakt zijn tijdens Open | Makers aan de Markt afgelopen januari en februari. Ik zal komende dagen nog meer foto´s publiceren. De beelden staan al met materiaal en afmetingen vermeld op http://www.artrapeze.nl/kunstenaar.php?id=576 en op http://www.simonevanolst.exto.nl/ . Neem eens een kijkje. Bij de site van artrapeze kan je vaak ook een foto vinden van de achterzijde van het beeld. Op mijn eigen website volgen de foto´s wat later omdat ik daar samen met mijn eega druk doende bij wat wijziging toe te passen.

Als er vragen zijn over de beelden of het materiaal of de wens tot het volgen van een eendaagse workshop (zaterdags) of meerdaags (donderdag en vrijdagavond) dan kan dat via mijn mail: info@simonevanolst.nl Voor een aantal beelden is een optie van kracht.


Beeld in Chinees speksteen, 'Geestgrond'


Beeld in Spaans albast, 'Tegenslag'.


Beeld in groene Indianse speksteen, 'Ontdekking'.


Beeld in zwart Chinees speksteen, 'Bloem'.


Hopelijk lukt het vandaag om weer een tag te plaatsen in verband met het Urban Knitting in Leiden -project!

En vanavond neem ik als voorzitter namens Stichting Kunstcollectief de Mors een vrijwilligerslintje in ontvangst in Buurthuis Morschwijck op de Topaaslaan in Leiden. Start om 20 uur en iedereen is welkom om hierbij aanwezig te zijn.  Het lintje wordt uitgereikt door Wethouder Dhr. Robert Strijk en Dineke de Jong en het lintje is een initiatief van het WOZ-fonds en Buurtcheque Leiden. Het lintje is een bedank voor de gewaardeerde inzet in de wijk. De avond wordt ook nog opgevrolijkt door een optreden van het Leids-vrouwenkoor, 'Er welt een traan' ! En dat allemaal op de avond dat ik weer een jaartje ouder ben geworden!

Hopelijk tot morgen!

Geen opmerkingen: