Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

zaterdag 6 augustus 2011

Oogst van een zaterdag bij de Beeldhouwwinkel!


Een Chinees speksteen die in bij Keramikos in Haarlem heb gekocht. (de beeldhouwwinkel had geen dikke stukken meer op voorraad en ik moest twee stukken hebben voor een beeld in opdracht!)


Drie stukken marmer en één Iraanse speksteen.


Aurora Marmer uit Portugal, hardheid 3,5 tot 4. Licht roze getint. Vrij grove kristalstructuur.


Iraans groen speksteen met zwarte kristal aders. Ook bij Keramikos vandaan. Bij de Beeldhouwwinkel hebben ze meestal juist Indisch groen speksteen, die is wat meer Jade groen.


Links een stuk Statuario Puro in wit (zeer wit) hardheid 3 en komt uit Italië.
Rechts een stuk blauw marmer uit Duitsland, hardheid 3,5



Donkere kant van de roze Chinees speksteen die bijna paars is.

Je begrijpt ik heb inmiddels een eigen stenen voorraad in de schuur. Ik kan het gewoon niet laten meer stenen te kopen dan ik in een jaar kan hakken! Nu gaat Jasper, de jongste zoon, eind oktober naar school. Dus met een beetje geluk en een lekkere fleece aan, is het zeker goed te doen om lekker buiten te hakken. Je krijgt het er vanzelf flink warm van!

Geen opmerkingen: