Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

maandag 24 september 2012

Gastblog over Volterra, de Albasten stad.

Vandaag een gastblog gemaakt door één van mij cursisten, Lisette, over haar reis naar Volterra in Italië!

De stad Volterra, ook wel de Stad van de Wind genoemd, ligt hoog op een kleiheuvel temidden van een eenzaam, kaal en dreigend landschap. Toch is Volterra één van de mooiste en melancholische steden van de grote Etruskische federatie. Bovendien is de stad bekend om haar  Albast (ëalbastí) een prachtige steensoort. Volterra ligt in het prachtige landschap van Toscane.

Hieronder wat foto's van ons bezoek aan een werkplaats en winkel. Een prachtige stad met heel veel werkplaatsen, winkels,  musea en andere bezienswaardigheden.


Hier ben ik helemaal weg van, prachtig gemaakt en zo teer!


In deze werkplaats wordt echt nog alles met de hand gemaakt.


Dit is de helft van mijn aankopen in Volterra.


Heerlijk om rond te kijken.


Wat een aardige man, ik kreeg zelf nog twee stukken gratis mee.
Heerlijk om hier rond te kijken en vragen te stellen.



Ik stenen kopen en mijn man sjouwen. 


Dit meisje was heel hard aan het werk!


Deze lamp hebben we 4 jaar geleden ook in Volterra gekocht. De winkel is nu weg, jammer!
 Hier verkochten ze prachtig fluiten, violen, banjo's en andere muziek instrumenten.


Geen opmerkingen: