Foto gemaakt door Renzo Candido

Foto gemaakt door Renzo Candido
Deze pagina is niet meer in gebruik, voor alle informatie kunt u kijken op mijn site!

vrijdag 24 december 2010

Open Makers op de Markt

In januari en februari 2011 zit ik met mijn atelier twee maanden op de Aalmarkt nummer 17.

Wie en Wat is Open | Makers aan de Markt?

Open | Makers aan de Markt is een project van Cultuurfonds Leiden i.s.m. Stichting Peen en Ui. Tot eind 2011 wordt de kunstproductie in de etalage gezet. Makers krijgen voor 2 maanden een ruimte, Leiden krijgt zicht op makers.

Leiden heeft makers nodig voor haar onderscheidende culturele imago. De stad beseft dat nog onvoldoende. Leidse makers krijgen het komende jaar de gelegenheid om Leiden te laten zien wat ze nu mist: de dynamiek van een levendig kunstproductieklimaat.

De ruimtes aan de Aalmarkt worden tot eind 2011 betrokken door beeldend kunstenaars, fotografen, schrijvers, webdesigners, filmmakers, muzikanten, theatermakers, vormgevers, architecten e.a. Voor korte periodes werken zij voor het oog van de stad aan hun eigen werk, waarbij ze meewerken aan een beter kunstklimaat en een bijdrage leveren aan het culturele profiel van de stad. Dit doen ze ook i.s.m. andere makers omdat alleen dan de rol van makers in de stad vergroot wordt.


Bezoekers, voorbijgangers, Leidenaren, worden direct of indirect aangesproken door wat er gebeurt in de ruimtes. De deuren zijn meestal open en een praatje kan altijd! Activiteiten worden aangekondigd op de ramen en de website www.openmakers.nl en http://www.peenenui.nl/ dus hou deze in de gaten!


Wat ga ik doen op Aalmarkt nummer 17?(de oude schoenmakerswinkel, naast de Waag)
Twee maanden lang ga ik mij volledig storten op mijn beeldhouwwerk. Er gaan tonnen vol met stenen mee naar mijn tijdelijk atelier met het mooiste uitzicht van Leiden; speksteen, serpentijn en natuurlijk wit albast, mijn persoonlijke favoriet.  Ik hoop dat ik aan werk toekom met zo´n blik uit het venster. Je kunt de mooie Hartebrugkerk zien en natuurlijk Annie´s en de terrasboten, al zullen die voorlopig wel leeg blijven met het sneeuwdek wat er nu ligt.

Vanmiddag heb ik het contract getekend met Jennefer Verbeek van Stichting Peen en Ui en is het officieel! Per maandag 3 januari 2011 ga ik inrichten en beginnen. Het is een mooie grote ruimte die vraagt om nieuw werk. Tot 28 februari 2011 ben ik fulltime met beeldhouwen bezig!

Binnenkort zal ik mijn openingstijden op het blog vermelden, kom allemaal eens kijken wat de kunstenaars bij Open creĆ«ren.  Ik zal in ieder geval op donderdagavond, zaterdag en vaak ook op zondag aanwezig zijn. Maak eens een lekkere winterwandeling door de stad of op de markt en eindig met een kop koffie of thee bij mij!


Geen opmerkingen: